Amikor a modern vegyi technológiákat egy csúcsversenyző tapasztalataival kombinálják, legyőzhetetlen viaszok jönnek létre, amelyek megváltoztatják a sífutás történetének menetét. Pontosan ez történt 1946-ban, amikor Borge Gabrielsson, a svéd Astra Pharmaceutical vállalat elnöke és Martin Matsbo, a híres svéd versenyző együtt alapította a SWIX márkát. A hagyományos viaszokkal ellentétben viaszaik a legfejlettebb és legkifinomultabb tulajdonságokkal rendelkező szintetikus nyersanyagokból állnak.
Két évvel a márka alapítása után a svájci sífutók a SWIX viaszával bekent sífutóléceken minden aranyérmet elnyertek az olimpiai játékokon. Ez volt az a pillanat, amikor a sívilág megértette, ki adja meg az irányt. Később a SWIX megvásárolta a norvég Liljedahl Ski Pole gyárat, így neves botokkal bővítette kínálatát nemcsak a sífutók, hanem a síelők, a futók és a túrázás rajongói számára is. Amikor aztán szabadtéri ruhákat, valamint síruhákat és egyéb felszereléseket is adott hozzá termékeihez, igazi téli szakértő lett. Minden termék fejlesztésekor a márka vezető skandináv sportolókkal dolgozik együtt, akik segítik az előrelépését.